Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6779
Title: Una propuesta metodológica para la enseñanza de programación en ingeniería multimedia
Title in english: A proposal methodology for the teaching of programming in multimedia engineering
Author: Garzón Morales, Nohora Elizabeth
Date: 26-Sep-2015
Site: Calle 100
Abstract: Este ensayo trata de mostrar la importancia y las dificultades que se presentan en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la programación en ingeniería, específicamente en ingeniería multimedia, también se consideran las habilidades básicas para la construcción del pensamiento computacional, partiendo del reconocimiento de estas habilidades se realiza una propuesta metodológica que involucra técnicas de gamificación para fomentar un aprendizaje basado en problemas y un aprendizaje cooperativo.
Abstract: This paper tries to show the importance and the difficulties that arise in the teaching-learning programming in engineering, specifically in multimedia engineering, are also considered basic skills for construction of computational thinking, based on recognition of these skills a methodology involving gamification techniques to encourage a problem-based learning and cooperative learning takes place.
Keywords LEMB: INGENIERIA MULTIMEDIA - ENSEÑANZA
PROGRAMACION (MATEMATICAS)
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarzónMoralesNohoraElizabeth2015.pdf636.15 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.