Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6835
Title: Aprendizaje significativo como medio para mejorar la interpretación y argumentación a través de textos audiovisuales en el colegio Summerhill
Title in english: Significant learning as a means to improve performance and discussion through audiovisual texts in school Summerhill
Author: Martínez Robayo, Claudia Emira
Date: 25-Aug-2015
Site: Calle 100
Abstract: La presente investigación tuvo como finalidad hacer el uso de los medios audiovisuales a través de la argumentación e interpretación de diferentes textos. Mediante la identificación de las falencias en los estudiantes del Summerhill School, específicamente del grado 8, en cuanto a las habilidades anteriormente mencionadas, se planteó una propuesta pedagógica que responda a estas debilidades encontradas y que sirva de guía para futuras intervenciones en el aula. Con ello se busca lograr en los estudiantes sean más críticos frente a los textos que se les presenta y que tengan un mejor rendimiento en las diferentes áreas en las cuales enfrenten diferentes tipos de lectura que les obliguen a llevar a cabo procesos argumentativos e interpretativos.
Abstract: The next research had the purpose of making use of audiovisual aids through the interpretation and argumentation of different types of texts, throughout the identification of the weaknesses on the Summerhill’s School students, exactly on the 8th grade, on the topics related before. It was created a pedagogical proposal that answers to these found difficulties in order to be used in the future in the classroom. The main idea of this paper is to make students being more critical when they face different types of texts and as consequence make them to have a better performance in the areas of the curriculum where they need to use the interpretation and argumentation
Keywords LEMB: APRENDIZAJE DE CONCEPTOS - ENSEÑANZA SECUNDARIA
METODOS DE ENSEÑANZA
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T_Grado_Claudia_Martinez.pdf4.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.