Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6856
Title: Importancia de la formación pedagógica para el desempeño de los bibliotecólogos en instituciones de educación en Colombia
Title in english: Importance of teacher training for the performance of librarians in educational institutions in Colombia
Author: Pérez Velandia, Mayerly
Date: 26-Sep-2015
Site: Calle 100
Abstract: Este ensayo intenta demostrar la importancia de una formación pedagógica para cualificar el desempeño de los bibliotecólogos en contextos educativos, principalmente en instituciones de educación superior en Colombia. Las bibliotecas universitarias han evolucionado, adaptando sus servicios, recursos y programas a los cambios suscitados por la educación en las últimas décadas. Uno de los compromisos que han asumido las bibliotecas universitarias es la formación en competencias informacionales por parte de los diferentes usuarios de la comunidad académica y el desarrollo de hábitos de aprendizaje autónomo, en este sentido, el rol del bibliotecólogo también se ha transformado pasando de ser un “guardador de libros” a un actor educativo.
Abstract: This article aims to show the importance of pedagogical training to qualify the performance of librarians in educational contexts, particularly in higher education institutions in Colombia. University libraries have evolved, adapting its services, resources and programs to the changes caused by education in recent decades. One of the commitments they have made university libraries is training in information skills by the different users of the academic community and the development of autonomous learning habits in this respect, the role of the librarian has also been transformed from being a 'keeper of books "to an educational actor.
Keywords LEMB: EDUCACION SUPERIOR
BIBLIOTECA UNIVERSITARIA
BIBLIOTECOLOGOS - RESPONSABILIDAD PROFESIONAL
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ensayo MAYERLY PEREZ-2015.pdf357.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.