Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6946
Title: El rol del diseñador en los procesos de enseñanza-aprendizaje en contexto B-Learning en la universidad
Author: Quintero Guerrero, Christian David
Aranzazu López, Carlos Uriel
Date: 2012
Site: Bogotá
Abstract: Este artículo presenta un análisis de procesos en la construcción de plataformas relacionados con el b-learning, a través de una conceptualización e interpretación metodológica de un banco documental, el cual hace parte de una búsqueda sobre diferentes postulados y referentes teóricos que refieren del tema, con énfasis en aspectos como los roles del docente, las perspectivas pedagógicas abordadas para dicho enfoque, las herramientas y fundamentos tecnológicos que establecen manifiestos que convocan a la reflexión de estos entornos y su relación con los lineamientos educativos que actualmente se traducen en nuevas dinámicas de interacción encaminada a las condiciones socio-culturales observadas actualmente.
Abstract: This article introduces a process analysis on the construction of platforms linked to b-learning, through conceptualization and methodological interpretation of a documental data base. This last one makes part of a search about different kinds of theoretical references with emphasis on aspects such as teacher s role, pedagogic perspectives about this approach, tools and technological fundamentals setting theories. The arguments call thinking about these environments and its relation with educative rules that nowadays are translated into new ways of interaction aimed at the social-culture conditions currently observed.
Keywords LEMB: INNOVACIONES EDUCATIVAS
ENSEÑANZA CON AYUDA DE COMPUTADORES
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QuinteroGuerreroChristianDavid2012.pdf3.01 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.