Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6974
Title: Comentario analítico a la propuesta de la reforma educativa en Colombia
Author: Forero Muñoz, Sandra Rocío
Date: 2012
Site: Bogotá
Abstract: El presente ensayo, surge de la preocupación académica por comprender críticamente el porqué de la propuesta de reforma al sistema de Educación Superior Pública quiere ser implementada en Colombia, para ello, aporta una herramienta teórica que ayude a analizar y debatir las consecuencias de estos procesos de reforma, en especial la intervención del capital privado en la Educación Superior pública, y además permita, conocer y difundir los procesos de debate desplegados, en relación con ellas, por los sectores de la sociedad comprometidos con la profundización de la democracia y la igualdad social.
Abstract: The present test, it arises from the academic worry for understanding critically the porqué of the offer of reform to the system of Top Public Education wants to be implemented in Colombia, for it, it contributes a theoretical tool that helps to analyze and debate the consequences of these processes of reform, especially the intervention of the capital deprived in the Top public Education, and in addition allow, to know and to spread the processes of debate opened, in relation with them, by the sectors of the company compromised with the deepening of the democracy and the social equality.
Keywords LEMB: EDUCACION - COLOMBIA
REFORMA EDUCATIVA - COLOMBIA
Appears in Collections:Finanzas y Administración Pública

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ForeroMunozSandraRocio2012.pdf418.03 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.