Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/7009
Title: Marco teórico y referencial de la gestión del conocimiento respecto a la organización que aprende, enfocado por teorías y tendencias a nivel nacional e internacional
Title in english: Theoretical framework of knowledge management regarding learning, focused on theories and trends at the national and international organization
Author: Liliana Margarita, Leon Peñaloza
Date: 4-Feb-2015
Site: Calle 100
Abstract: La Gestión del Conocimiento es una disciplina que surge y se va afirmando con la aparición de nuevos paradigmas en los sistemas económicos nacionales e internacionales, inicialmente aparece la nueva economía en la década de los sesenta, especialmente con la aparición de los primeros computadores, la expansión de las multinacionales y la formación de un mercado internacional, en la década de los ochenta, se presentaron variaciones que se iban dando en la forma en que se organizaban ciertos procesos como la innovación en materia de tecnologías sobre la gestión de la información y de las comunicaciones, nuevas áreas de integración económica y nuevos bloques económicos.
Abstract: Knowledge management is a discipline that comes and goes affirming the emergence of new paradigms in national and international economic systems, initially the new economy expansion appears in the sixties, especially with the advent of the first computers, multinationals and the formation of an international market, in the eighties, changes that were taking place in the way certain processes such as innovation is organized in terms of technologies on information management and presented communications, new areas of economic integration and new economic blocs.
Keywords LEMB: GESTION DEL CONOCIMIENTO
APRENDIZAJE ORGANIZACIONAL
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proyecto Gestion del Conocimiento 10-2015.pdf698.56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.