• español
    • English
  • Navegar
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Ciencias Económicas
  • Gestión de Desarrollo Administrativo
  • View Item
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Ciencias Económicas
  • Gestión de Desarrollo Administrativo
  • View Item
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La importancia de la participación de los funcionarios de la Unidad Administrativa Especial para la Consolidación Territorial en la implementación de un sistema integrado de gestión

The importance of participation of officials of the Special Administrative Unit for Territorial Consolidation Implementing an Integrated Management System

Thumbnail
QRCode
Compartir este ítem
View/Open
GonzalezJimenzYenifer2015.pdf (758.9Kb)

Citación

       
Date
2015-10-01
Author
González Jiménez, Yenifer
Obtained degree
Especialista en Gestión de Desarrollo Administrativo
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; calidad total en administracion; planeacion estrategica
Metadata
Show full item record
Documents PDF
Abstract
El presente documento pretende analizar como la implementación de un sistema integrado de gestión de calidad en la Unidad Administrativa Especial para la Consolidación Territorial, es asimilado desde un enfoque teórico, así como también practico, desde el punto de vista del conocimiento que cada tiene y asume, teniendo en cuenta el reto que significa para el funcionario y la Dirección, toda vez que ellos son los principales actores en mejorar los niveles de eficiencia y eficacia en los procesos, como los diferentes cambios que afectan de manera positiva o negativamente la transformación de la cultura organización de la Unidad Administrativa Especial para la Consolidación Territorial.
This letter is intend to express, how the implementation of the Integrated Quality Management System in the Administrative Unit for consolidation territoriality UACT, aims to improve levels of efficiency and effectiveness in the processes of Officials. The UACT Start with the application of the 872- 2003 law, with the match of the two systems: The Control Standard Model MECI and Internal Technical Standard. In order to have a transformation of the way public management Entities , with the propose of improve the utilization of resources in the state, where they can apply different methods that are considered necessary for monitoring the processes, with the intention that obtain the results of their activity, know the needs of their customers and continually improve. Achieving thus measure the possible outcomes and assess compliance levels of effectiveness and efficiency in the state. Also, evaluate the impact of implementing the integrated management- SIG system in officials of the UACT. Which allows us to observe the knowledge and attitude towards an integrated quality management, in order to break paradigms and achieve competitiveness UACT system.
URI
http://hdl.handle.net/10654/7326
Collections
  • Gestión de Desarrollo Administrativo [207]

Browse

All of RI UMNGCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Universidad Militar Nueva Granada

Institución Universitaria - Vigilada MinEducación - Decreto 1075 del 26 de mayo de 2015
Acreditación institucional de alta calidad de la educación superior, por seis años, mediante la resolución 10683 del 16 de julio de 2015
Linea de Atención: +57 (1) 650 0000
Información General: atencionalciudadano@unimilitar.edu.co
Notificaciones Judiciales:juridica@unimilitar.edu.co
NIT: 800.225.340 - 8
Dirección: Carrera 11 # 101 - 80 | Bogotá - Colombia
Sede Campus: Kilómetro 2 vía Cajicá - Zipaquirá
DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S
Contact Us | Send Feedback