Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/7346
Title: Importancia de la segunda lengua en el sector turismo
Title in english: Importance of second language in the tourism sector
Author: Sánchez, Juan Carlos
Date: 27-Nov-2015
Site: Campus UMNG
Abstract: En el presente trabajo se busca mostrar la importancia de concientizar a las empresas del sector turismo para capacitar a todo el personal vinculado a este sector en el manejo del idioma inglés, lo anterior teniendo en cuenta el constante crecimiento de extranjeros que visitan nuestro país. El Gobierno Nacional de Colombia buscando impulsar y ejecutar estrategias que aporten competencia en el manejo del idioma inglés creó el Programa Nacional de Bilingüismo Colombia 2004 – 2019 “Inglés como Lengua Extranjera: Una estrategia para la competitividad”. Con el propósito de cumplir las metas específicas del programa el Ministerio de Comercio, Industria y Turismo, inició en el año 2012 el programa de capacitación dirigido a todas las personas pertenecientes al sector turismo.
Abstract: In the present work we aim to show the importance of awareness among tourism businesses to train all linked to the tourism sector in the management of the English language staff, the above given the steady growth of foreign visitors to our country. The national government seeking to promote and implement strategies to provide competence in the English language created the Colombia National Bilingualism Program 2004 - 2019 " English as a Foreign Language : A strategy for competitiveness" . In order to meet the specific goals of the program the Ministry of Commerce, Industry and Tourism, started in 2012 the training program to all persons belonging to the tourism sector
Keywords LEMB: TURISMO - COLOMBIA
BILINGÜISMO - COLOMBIA
Appears in Collections:Finanzas y Administración Pública

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SanchezJuanCarlos2015.pdf409.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.