Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/7353
Title: Retos de la relación entre la universidad - empresa - estado: caso UMNG
Title in english: Challenges of the relationship between the university - company - state: case UMNG
Author: Galvis Rodríguez, Kelly Caroline
Date: 12-Nov-2015
Site: Campus UMNG
Abstract: El ecosistema de la sociedad productiva moderna requiere de soluciones científicas y tecnológicas que permitan llevar innovaciones de base tecnológica desde las universidades hasta las empresas públicas y/o privadas. Es por esto, que la relación Universidad–Empresa-Estado, requiere de sinergias para consolidar procesos exitosos que redunden en beneficios mutuos para promover la competitividad y el desarrollo del país, En Colombia se han realizado varios intentos de asociar universidades con empresas por medio de entidades vinculantes como Tecnnova en Medellín, Connect en Bogotá, entre otras, pero estos esfuerzo se ven opacados por la escasa confianza de las empresas en los productos científicos de las universidades debido principalmente a su falta de validación en el mercado real. Como investigación, se realizó un caso de estudio en la UMNG para evaluar la relación Universidad–Empresa-Estado y determinar su impacto en el medio académico. Este caso, permitió demostrar que la UMNG debe tener alianzas estratégicas de cooperación con el sector industrial e incentivar una estrecha relación con empresas diferentes al sector defensa que permita a los estudiantes crear sus propias empresas para generar tejido social que afronte el posconflicto y demuestre, como Universidad acreditada, su participación en la sociedad.
Abstract: The ecosystem of modern society requires Productive Scientific and technological solutions to Bring Technology Innovations base from universities to public and / or private companies . It is this , which the University-Industry Relations - State requires strengthening synergies paragraph successful processes that result in mutual benefits paragraph promote competitiveness and development of the country. In Colombia there have been several attempts to associate universities with companies through binding entities as Tecnnova in Medellin, Bogota Connect , among others, but these efforts are overshadowed by the low business confidence in the scientific products of universities due mainly to its lack of validation in the real market, As research, a case study was conducted to evaluate the UMNG the University- Company - State and determine their impact on academia. This case helped to show that the UMNG must have strategic cooperation alliances with industry and encourage a close relationship with different companies to defense to allow students to create their own companies to generate social fabric that addresses the post-conflict and show sector as accredited university , participation in society.
Keywords LEMB: UNIVERSIDAD Y EMPRESA
INNOVACIONES TECNOLOGICAS
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GalvisRodríguezKellyCaroline2015.pdfEnsayo488.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.