Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/7674
Title: Formulación de una estrategía de formación para los docentes de educación preescolar, básica y media, por cada Centro de Innovación Educativa Regional del país
Title in english: Development of a Training Strategy for Preschool, Primary and Secondary Teachers, to each Educative Innovation Center in the Country
Author: Mora Castañeda, Cecilia Isabel
Date: 11-Dec-2015
Site: Calle 100
Abstract: El presente trabajo plantea una estrategia de formación docente para cada uno de los Centros de Innovación Educativa Regional (CIER), para el nivel de Educación Preescolar, Básica y Media (EPBM), de acuerdo a los lineamientos en Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) planteados por el Ministerio de Educación Nacional. Dichas competencias son analizadas a través de los docentes formados en el programa CREA-TIC y permite definir estrategias y programas diferenciados de acuerdo a las necesidades formativas y las competencias que requieren desarrollar los docentes, acordes a la región a la que pertenecen y las necesidades de la misma.
Abstract: This paper presents a strategy of teacher training for each of the Regional Educational Innovation Centers (CIER) to the level of Preschool, Basic and Secondary (EPBM), according to guidelines on information and communications technology (ICT) set by the Ministry of Education. Those powers are analyzed by teachers trained in the CREA-TIC program and to define strategies and different programs according to the training needs and skills required to develop teachers, chords to the region to which they belong and the needs of the same.
Keywords LEMB: CAPACITACION DOCENTE
PROFESORES UNIVERSITARIOS - FORMACION PROFESIONAL
COMPETENCIAS LABORALES
Appears in Collections:Gerencia Integral de Proyectos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoraCastañedaCeciliaIsabel2015.pdf424.36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.