Recursos digitales: estrategia didáctica en la enseñanza de óptica y refracción
Digital resources: didactic strategy in the teaching of optics and refraction
Citación
Date
2019-11-19Author
Sierra Bernal, Rosa María
Obtained degree
Especialista en Docencia Universitaria
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; enseñanza visual; ayudas visuales (educacion)
Metadata
Show full item record
Documents PDF
Abstract
El uso de los recursos digitales como estrategia didáctica en la enseñanza de la óptica y refracción es una herramienta valiosa para que los estudiantes de primer año de oftalmología aprendan de una manera autónoma los conceptos básicos y así al llegar a la práctica de la refracción clínica se facilite el aprendizaje integral y duradero.
Using digital resources as a didactic strategy in teaching optics and refraction is a valuable tool for ophthalmology during their first year of specialization. By using this tool their are able to learn the basic concept autonomously, therefore, when they are led into the practical field of the clinical refraction their learning becomes more mean meaningful and long-lasting.
Collections
- Docencia Universitaria [691]